Micro Section

یکی از سوالاتی که در ذهن اکثر متخصصین و طراحان در صنعت برد مدار چاپی وجود دارد این است که این قطعات گرد کوچک که معمولاً همراه با برد ها وجود دارند چیست و اصولاً چه کاربردی دارند؟

در جواب این توضیح لازم است که بزرگترین دغدغه طراحان و همینطور سازندگان این است که آیا محصول نهایی تولید شده از نظرضخامت آبکاری داخل سوراخ ها ویا ضخامت مس هر لایه و نوع stack up و ضخامت دی الکتریک به خصوص در لایه های داخلی برد های چند لایه ، منطبق بر خواسته طراح و یا سازنده ، تولید شده است و یا خیر؟

راه حل این مسئله میکرو سکشن (Micro section) میباشد. میکرو سکشن همانطور که از اسمش پیداست یک برش مقطعی از قسمتی از برد مدار چاپی تولید شده میباشد که داخل یک رزین شفاف قرار داده شده و سطح مقطع آن توسط دستگاه سمباده زنی خاصی که  با سرعت بسیار بالا حرکت میکند پرداخت شده . این سطح مقطع در زیر میکروسکپ های ویژه  مدرج  قرار داده میشود تا برد مدار چاپی تولید شده از نظر ضخامت آبکاری و stack up و …. مورد بررسی قرار بگیرد.

امروزه تمام متخصصان و طراحان در صنعت الکترونیک جهت کنترل برد مدار چاپی خود تولید کنندگان را ملزم به تحویل  تست کوپن میکرو سکشن (Micro section Test coupon) مینمایند و تولید کنندگان ملزم به تحویل آن به مشتری میباشند

در عکس نمونه Micro section مربوط به دو نمونه از بردهای ۱۲ و ۶ لایه شرکت الکتروتکنیک دیده میشود.

برای ثبت سفارش میتوانید از لینک زیر استفاده بفرمایید